Czerwiec 14, 2019

GUCCI FALL 2018 PRET-A-PORTER

GUCCI? KTO TO?

Gucci jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych domów mody świata. Pomijając łatwe do rozpoznania kreacje, dom mody pod przewodnictwem Alessandra Michele często zaskakuje, przez co wpisał się do kanonu mody. Dziś na ruszt wlatuje jesienny pokaz ready-to-wear z roku 2018.

1     2     3     4

Gucci? A na co to komu?

Czym różni się Gucci od innych domów mody? Uparcie traktują motywy typowo haute couturowe jako gotowe do ubioru. Czy się zgadzam z tą filozofią? Nie do końca. Jestem fanem mody wysokiej, więc obniżanie jej do ready-to-wear jest „niewygodne”. Logicznym byłoby zrobienie w odwrotną stronę, wyniesienie mody niskiej do wysokiej ale jest to coś co już było robione wiele razy i straciło swoją wyjątkowość. Tym pokazem Gucci próbuje pokazać za naturalne obniżenie rangi haute do preta, ale w mojej opinii, to jeszcze nie to.

5     6     7     8

Gucci? Dlaczego?

Pomimo dyskusyjnego tematu haute/pret, Gucci pozostaje tym czym jest. Pojawia się ikoniczny, czerwony wąż. Pojawia się też fanaberia wyciągnięta z alternatywnej Rosji. Kwieciste wzory przypominające ludowe hafty w połączeniu z bufiastymi rękawami kurtki obszytej obrusową koronką i naszytym NY na piersi jest typowym dla Gucci przepychem. Wgryzienie się niskiego obcasa w realia brudnego i niezbyt wyszukanego społeczeństwa wygląda momentami na zbędny.

9     10     11     12

Gucci? Modą tylko wysoką?

Spójrzmy prawdzie w oczy: cała kolekcja jedyne co ma do pret-a-porter to „motywy” uliczne, typowa dla płaszcza krata, czapki baseballówki, kominiarki. Jeszcze jedną rzeczą, którą można dostrzec w kolekcji to brak powiązań, który jest w haute couture. Haute opowiada jakąś historię, kolejność kreacji ma znaczenie. W pret- a-porter nie ma fabuły. Każdy kolejny kostium jest absolutnie oderwany od poprzedniego.

13     14     19     17

Gucci? O mnie?

W moim odczuciu, tym pokazem Gucci chciało powiedzieć „bądź dumny kim jesteś, skąd pochodzisz” co widać nie dość, że w motywach narodowych typowych dla bliskiego wschodu Europy, to w udziwnionych i wyjątkowych dodatkach, takich jak głowy modeli czy dodatkowe oko na czole. „Bądź dumny CZYM jesteś” wydaje się od zawsze być motto Gucci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *